top of page

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN: HATALARDAN ÖĞRENMEK

Sonunda gerçek bir seramikçi olduğunuzun en önemli işareti, bir üründe problem olduğunda, onu çöpe atmadan önce iki kez düşünmemenizdir.

Bazen hatalı ürünleri tamir edebilir ya da yeniden pişirimle ilk başta hayal ettiğinizden çok daha ilginç bir sonuç elde edebilirsiniz. Ancak genellikle yeni bir ürün yapmak ve bu süreçte becerilerinizi geliştirmek, kötü sonuçlanan bir ürünü onarmaya çalışmaktan daha kolaydır. Deneyimli seramikçiler, çamur ve sırın öngörülemez olduğunu bilirler. Bu yüzden test karoları / deneme örnekleri çok önemlidir. Bu yüzden özellikle de yapması biraz zaman alan bir çalışmaysa, asla harika bir formda yeni bir sır kullanmazlar. Sonuçları olabildiğince öngörülebilir kılmak için notlar alırlar. Ama yine de ara sıra çalışmalarını çöpe atmaları gerekir. Üzerinde uzun süre çalıştığınız bir ürünün fırına giderken kırılması veya sırın hatalı çıkması gerçekten sinir bozucudur. Ancak hatalı ürünü tamir etmeye çalışmak yerine bir sonraki çalışmayı dört gözle beklemeyi ne kadar çabuk öğrenirseniz, becerileriniz o kadar çabuk gelişir, böylece sonraki ürünlerinizin çoğu harika olur! Aslında seramiğe başlayanların çoğu, ilk birkaç yılda saklamaya değer çok az iş yapar. İlk dönemde serbest şekillendirme ile yapılan çalışmalar, nispeten daha başarılı sonuçlar verir. Ancak çömlekçi tornası ile çalışmayı öğrenmek biraz zaman alır, bol bol pratik ve tekrar gerektirir. Bu yüzden öğrenmenin en hızlı yolu, yapılanları saklamak değil, analiz için kesmek, dönüştürmek, yeniden yoğurmak ve tekrar şekillendirmektir. "Çömlekçi tornasında bir ton çamuru şekillendirdiğinde, artık başlangıç seviyesinde değilsin" denir ve bu oldukça doğrudur. Çamurla çalışmak herkese göre değildir. Herkes bir fırın dolusu işi çöpe atmakla ya da en sevdikleri çalışmanın yok olduğunu görmekle başa çıkamayabilir. Bir ressam tuvali boyadığında, bitirdiği zaman bir eserin nasıl görüneceğini tam olarak bilir. Ancak seramikçiler eğer test etmezlerse, çamuru renklendirdiklerinde sırın hangi renge dönüşeceğini, çamurun çatlayıp çatlamayacağını, sırın çatlama ya da köpürme yapıp yapmayacağını bilemezler. Bu yüzden iyi seramikçiler her zaman test eder; malzemelerini ve ekipmanlarını öğrenir, böylece sonucun ne olacağına dair oldukça iyi bir fikirleri olur. Ancak seramikte her zaman şans ve risk unsuru vardır ve belki de tam bu yüzden, bir sır pişirimi sonrası fırını açmanın heyecanı çok az şeyle kıyaslanabilir! Çalışmaları kaybetmeden seramikçi olmak düşünülemez ve çok fazla iş kaybetmeden büyük bir seramik sanatçısı olmak da muhtemelen mümkün değil. Bu nedenle, üründen çok sürece odaklanmaya çalışın. Sürece odaklanırsanız, harika ürün sonunda gelecektir. Pratik yapın, pratik yapın, pratik yapın. Test edin, test edin, test edin. Ve yaptığınız her hatadan ders alın. Not alın, neyin işe yarayıp neyin yaramadığını yazın. Malzemelerinizi ve neden belirli şekillerde tepki verdiklerini anlamak için kitaplar okuyun. Seramikle uğraşan biri ile -kelimenin onurlu, geleneksel anlamıyla- gerçek bir zanaatkar arasındaki fark budur, ne kadar satış yaptığınız değil. Sizi farklı yapan işe nasıl yaklaştığınızdır. Son olarak, gerçekten ortaya çıkarmak istediğiniz o harika çalışma, hatalı çıkıp çöpe atma zamanı geldiğinde, aslında bunun sadece bir parça çamur olduğunu unutmayın.


The most important sign that you're finally a true ceramist is when you have a problem with a product, don't think twice before throwing it away.


Sometimes you can fix faulty products or re-bake with a much more interesting result than you originally imagined. However, it is often easier to make a new product and hone your skills in the process than to try to repair a product that has gone bad.


Experienced ceramists know that mud and glaze are unpredictable. That's why test tiles / trial samples are so important. That's why they never use a new secret in great shape, especially if it's a bit of work to do. They take notes to make the results as predictable as possible. But they still have to throw their work away from time to time.


It is really frustrating if a product you have been working on for a long time breaks on the way to the oven or the glaze comes out wrong. But the sooner you learn to look forward to the next work rather than trying to fix the faulty product, the sooner your skills will improve, so most of your next products will be great!


In fact, most ceramic starters do little work worth keeping in the first few years. Studies with free shaping in the first period yield relatively more successful results. But learning to work with a potter's lathe takes some time, lots of practice and repetition. So the quickest way to learn is to cut, transform, re-knead, and reshape for analysis, not hiding what's been done. It's said, "Once you've sculpted a ton of clay on a potter's lathe, you're no longer a beginner," and that's pretty true.


Working with mud is not for everyone. Not everyone can cope with throwing away a whole oven of work or seeing their favorite work disappear. When a painter paints the canvas, he knows exactly what a work will look like when he is finished. However, if ceramists do not test, they cannot know what color the glaze will turn when they color the mud, whether the mud will crack or not, whether the glaze will crack or foam. That's why good ceramists always test; learns their materials and equipment so they have a pretty good idea of ​​what the result will be. However, there is always an element of luck and risk in ceramics, and perhaps for this very reason, few things compare to the excitement of opening the kiln after a glaze firing!


It is unthinkable to be a ceramist without losing work, and it is probably not possible to become a great ceramist without losing a lot of work. Therefore, try to focus on the process rather than the product. If you focus on the process, the great product will come eventually. Practice, practice, practice. Test, test, test. And learn from every mistake you make. Take notes, write down what works and what doesn't. Read books to understand your materials and why they react in certain ways. That's the difference between someone who works in ceramics - in the honorable, traditional sense of the word - and a true craftsman, not how much you sell. It's how you approach work that makes you different.

Finally, when the great work you really want to uncover is wrong and it's time to throw it away, remember that it's actually just a piece of mud.

#Stoneware Production #Taş Eşya Üretim #Steinzeugproduktion #steengoed productie #Production de grès #producción de gres #Производство керамогранита #Παραγωγή κεραμικών

#stoneware manufacturer #taş eşya üreticisi #Hersteller von Steinzeug #steengoed fabrikant #fabricant de grès #fabricante de gres #производитель керамических изделий #κατασκευαστής πέτρινων ειδών #производител на каменинови изделия

3 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page